Педагогічні ради
  • Register

Патріотичне виховання у нашій школі здійснюється як на уроках, так і під час позакласної роботи – це і робота класних керівників, музейна, гурткова робота у школі, учнівське самоврядування.

Класний керівник – особлива посада у школі, адже краще за нього учнів класу та обставини їх життя знають тільки батьки. Саме перед класними керівниками стоять основні виховні завдання.  Вони проводять безліч заходів, направлених насамперед на патріотичне виховання. Готуючись до цієї педради, я намагалася скоротити перелік тієї роботи, яку вони проводять зі своїми вихованцями, залишаючи, або основні, або нові форми роботи.

 

Так, наприклад, кожного року у нашій школі відзначаються Шевченківські дні. В усіх класах проходять уроки, виховні години, конференції, до цієї дати. Вчителі української мови та літератури, класні керівники  проводять круглі столи, усні журнали, вікторини, літературні читання, присвячені життю та творчості Т.Г.Шевченка.

  Крім вищевказаних, проходять бесіди, уроки пам’яті, вікторини, виховні години, конференції, акції, присвячені різним діячам української  культури та літератури і різноманітним пам’ятним датам з історії нашого народу: до Дня козацтва, Дня захисника України, Дня пам’яті жертв Голодомору, День святого Миколая, Різдвяні свята, до Дня Соборності, Дня пам’яті героїв Крут, різні дати визвольної боротьби із німецькими загарбниками, День Збройних Сил України,  річниця пам’яті Героїв Небесної Сотні, дні українського писемництва, рідної мови та багато інших. Кожен захід, бесіда, інформація долучають наших дітей до українських традицій, історії нашого народу, відкладаються в їхніх серцях тими зернятками, які дадуть паростки патріотизму та виростуть  у наших дітях безмежною любов’ю до України.

  Патріотичне виховання ґрунтується на засадах родинного виховання, на ідеях і засобах народної педагогіки, наукової педагогічної думки, що уособлюють вищі зразки виховної мудрості українського народу — любов до рідної землі, до свого народу. Тому в нашій школі взаємозв’язок з родиною, з батьківською громадськістю здійснюється постійно. Батьки приймають участь як  у класних заходах ( до різноманітних професійних свят, до Дня людей похилого віку, новорічні свята, заходи до Дня Збройних Сил України, «Свято матері» та інших різноманітних заходах, які класні керівники проводять із своїми вихованцями), так і у загальношкільних  святах починаючи з Першого дзвоника, Олімпійського тижня, посвяти у школярі, Днях відкритих дверей, Шевченківських днях, благодійних ярмарках та різних екскурсіях. Батьки приймають участь не лише як глядачі, а і активно співпрацюють з класними керівниками  при підготовці свят, часто є активними  учасниками різних дійств.  

              Крім того, у цьому році робота у напрямку патріотичного виховання значно посилилася. Це пояснюється як ситуацією у країні, військовим діям на сході України, так і рядом нових нормативно-правивих документів, що регламентують роботу у школі.

Так , на виконання  Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, з метою формування почуття патріотизму і духовності,  підвищення престижу військової служби у КЗШ №84  проведено заходи  присвячений святкуванню Дня Збройних сил України.

Щільно перекликається із цим святом Міжнародний день волонтерів, до якого частково мають відношення і учні та вчителі нашої школи, так як долучаються до різноманітних благодійних акцій.  Більшість із них  мають відношення і до Збройних сил України так як направлені на допомогу воїнам у зоні АТО.

Однією з подібних благодійних  акцій стала міська акція «Зав’яжи вузлик перемоги».  Учні  та  вчителі нашої школи, відгукнувшись на пропозицію громадської організації «Сприяння Збройним Силам України» та Національної гвардії України протягом двох тижнів  приносили старі речі, з допомогою педагога-організатора та класних керівників  різали їх на смужки та плели маскувальну сітку для воїнів АТО. Школярі приходили на перервах, залишалися після уроків та намагалися якомога швидше закінчити і передати до зони антитерористичної операції маскувальний засіб для воїнів. Всі працювали старанно та дружньо, але  в очах кожного стояв смуток і за роботою не велися веселі розмови.

Також, у школі пройшов конкурс стіннівок , присвячених 24-й річниці Збройних сил України, участь прийняли усі класи закладу, перемогу здобули учні 7-А класу, які зробили стіннівку з фотографіями зустрічі з воїном АТО Трофимчуком О.В. та самі написали присвячений нашим воїнам вірш.  Пізніше, на виховній годині 4 грудня  цю газету презентували капітану запасу Збройних сил України Трофимчуку О.В.

 Педагогом-організатором Ніщик С.М. та вчителем фізичної культури Леончиком Є.О. було проведено спортивне свято «Батьківщину-мати умій захищати». Учні під керівництвом класних керівників  приготували стройові пісні з маршируванням, приймали участь у різноманітних веселих спортивних естафетах та конкурсах, змагалися на швидкість, на спритність, обробляли «рани» у конкурсі «Веселий медбрат», влучали у мішені, малювали «вороже військо» із зав’язаними очима. Свято пройшло цікаво та весело, діти завзято змагалися за перемогу.

Класні керівники організовують для учнів зустрічі із воїнами АТО. Шилгаліса Антонаса Антановича запрошувала Моря В.А. та Потапенко І.М., Трофимчука О.В. – Ликова В.К. та Потапенко І.М

Цікаво та чуттєво пройшла така зустріч у 3 та 4 класах нашої школи, присвячена 24-й річниці Збройних сил України, на який класним керівником Потапенко І.М. був запрошений капітан запасу Збройних сил України Трофимчук О.В., що нещодавно повернувся із зони антитерористичної операції, де він служив більше року. Для нього діти підготували концертну програму, співали пісні, розповідали вірші, задавали багато запитань про його службу в АТО, на які він охоче відповідав. Олег Вікторович розповідав про побут у зоні АТО, про відношення між воїнами, про страшне обличчя війни із голодними дітьми та загиблими друзями. Готуючись до цієї зустрічі учні разом із класним керівником 5 класу Теслюк Г.О. готували різдвяне печиво, яке попросили Трофимчука О.В. передати до зони АТО нашим воїнам. Діти робили печиво у вигляді ялинок, чобітків, сніговиків, розмалювали його різними кольоровими помадками. Разом із печивом діти передали листи та малюнки, які старанно готували до цього дня.

 Також у нашій школі  готується відкриття меморіальної дошки загиблому воїну АТО Осташевському Олексію, який навчався  в нашому закладі. На виготовлення цієї дошки кошти також збиралися вихованцями нашої школи, провівши благодійний ярмарок восени цього року.

Серцем нашої школи є Зразковий музей авіаційного гарнізону (керівник музею Єгорова Н.І.). На нашу думку,  екскурсія до музею – одна із найдієвіших форм патріотичного виховання. Там діти можуть безпосередньо доторкнутися до історії минулих років та відчути дух патріотизму, героїзму наших воїнів. Тому традиційно наші школярі із захопленням відвідують шкільний музей, де проводяться екскурсії, уроки мужності, класні години.

Відчувають, відтворюють у своїх роботах та передають нам  красу рідного краю вихованці образотворчого  гуртка «Яскрава палітра» (керівник Теслюк Г.О.). Роботи цих дітей захоплюють своєю яскравістю, барвистістю, красою та різнобічністю. У школі постійно діють виставки дитячих робіт, якими захоплюються педагоги, учні, батьки та гості школи. Вихованці «Яскравої палітри» є гордістю нашої школи і розкриває, розвиває та відшліфовує таланти цих дітей Теслюк Г.О., роботи якої є прикрасою міських виставок та благодійних міських аукціонів. Ганна Олександрівна своїм прикладом показує, як мистецтво та краса можуть служити Україні та надихати її патріотів.

  Ще однією ланкою патріотичного виховання у нашій школі є вокальний гурток «Дивограй» (керівник Леончик Є.О.). Як відомо, пісня – душа українського народу, тож Євген Олександрович несе цю пісню до нас. Вихованці «Дивограю» приймають участь в усіх шкільних святах, у районних та міських конкурсах, галаконцертах.

4. Хоч і проходять у школі заходи, присвячені однаковим датам та діячам, але в жодному класі не відбуваються вони ідентично. Кожен класний керівник спирається на вікові та психологічні особливості   свого колективу.

Саме про психологічну  готовність наших вихованців сприймати вищезазначену інформацію і розповість нам психолог нашої школи Регуш Л.В.

 Весь освітній процес має бути насичений  аспектами патріотичного виховання. Починаючи із постановки мети уроку під час підготовки, кожен учитель має визначати виховну мету намагаючись реалізувати поставлені завдання щодо формування патріота України.

5. Про виховання патріотів у початковій школі розповість Рябушкіна О.В., яка об’єднує  і роботу вчителя, і класного керівника, і керівника краєзнавчого гуртка «Джерельце», на його діяльності у школі я не зупинялася.

 

Висновки

Часто у розмовах про козацтво, світову війну, героїзм  та патріотизм наших предків чути, що тепер «молодь не така…», «молоді люди цинічні», «молодим нічого не потрібно…», але події останніх двох років показали, що це зовсім не так і молодь у нас прогресивна та героїчна. Це дійсно патріоти , які інтереси держави, народу ставлять понад усе, навіть, віддають своє життя за Україну, прикривають своїми тілами друзів від куль, знаючи, що це вірна смерть.  Ми за цей час побачили безліч прикладів, як наші хлопчики, лише вчора вставши із-за шкільних парт, віддають своє життя за товаришів, відволікають вогонь на себе, закривають друзів своїм тілом…  На жаль, своє життя віддав і випускник нашої школи Осташевський Олексій,  який загинув захищаючи територіальну цілісність нашої держави. Для Олексія та таких як він  слова «Україна понад усе » не порожній лозунг, а реальність, тому що за їх спинами залишилися їхні діти, дружини, матері, друзі, рідні – Україна. Ліна Костенко говорила: «Мужність не дається напрокат», - дійсно мужність у наших чоловіків та юнаків у серці, викохані рідною природою,  історією, мовою, піснею, працею.

З глибоким смутком, спостерігаючи за подіями у нашій країні, я пишаюся нинішньою молоддю, яка на всіх фронтах бореться за майбутнє нашої України, довела усьому світу, що ми дійсно гідні нащадки своїх героїчних предків. Дійсно, приходять на думку слова Олександра Довженка: «Жива душа народна, жива, неподолана!»

Тому можна із впевненістю та гордістю сказати, що всупереч усім перешкодам, політичним та економічним труднощам, ми дійсно виховуємо справжніх патріотів своєї землі.

Немає важливішого завдання як виховання нового покоління українців. Без об’єднання зу­силь держави, освітніх установ і громадськості цього зробити неможливо. А головне в цьому – зацікавленість всіх у вихованні високоосвіченої патріотично налаштованої української на­ції, без якої Україна може втратити свою державність.

І на завершення я хочу процитувати слова Святослава Вакарчука: «Моє завдання разом з близькими друзями − це навчити себе і інших тому, що успіх країни починається з твого успіху. Розуміння цього не станеться завтра, не дасть швидких результатів, але зрушення в свідомості приведе до дій і майбутнього успіху. Мало невеликої групи яскравих особистостей. Важливо, щоб ціле покоління почало думати по-іншому. Це покоління ще не розчароване, у нього ще все попереду. Потрібно працювати, потрібно все зрушити з мертвої точки. Перший крок - самий складний. Не потрібно відразу ставати героями. Але доведеться стати трошки більш трудолюбивими і стійкими, трошки менш лінивими і безвідповідальними. І ось, якщо це «трошки» помножити на всіх – ми будемо мати дуже багато».

 


Ми - сильні. Ми - незламні. Ми - українці.
То ж будьмо Справжніми Патріотами своєї держави
Слава Україні!